کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

بشنوید از وضعیت مالی شرکتهای ...




 

سود شرکت سامسونگ سه برابر افزایش یافت

 

شرکت سامسونگ کره جنوبی اعلام کرد ، سود این شرکت طی سه ماه سوم امسال بیش از سه برابر افزایش داشته است .

به نقل از رویترز ، افزایش فروش تلویزیون و گوشی های تلفن همراه و افزایش قیمت حافظه رایانه تاثیر زیادی در افزایش چشمگیر سود این شرکت داشته است .

میزان سود خالص شرکت سامسونگ طی سه ماه سوم 2009 به بیش از 72/3 تریلیون وون معادل 14/3 میلیارد دلار رسیده است . سود این شرکت در مدت مشابه سال قبل به 22/1 تریلیون وون رسیده بود . سود شرکت سامسونگ طی سه ماه نخست 2004 به بیش از 14/3 تریلیون وون رسیده بود . میزان فروش شرکت سامسونگ در این مدت با 29 درصد افزایش به بیش از 86/24 تریلیون وون رسیده است .

این رقم در مدت مشابه سال قبل به 3/19 تریلیون وون رسیده بود . میزان فروش تلویزیون های شرکت سامسونگ در این مدت بیش از 22 درصد افزایش داشته است . این شرکت طی سه ماه سوم امسال نیز بیش از 2/60 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است .


سامسونگ از این لحاظ پس از نوکیا در رتبه دوم قرار دارد . رشد اقتصادی کره جنوبی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا طی سه ماه سوم امسال به بیش از 9/2 درصد رسیده که این رقم طی 7 سال اخیر بی سابقه است .

 


از طرف دیگر شرکت سونی اعلام کرد طی سه ماه سوم امسال با زیان و ضرری بالغ بر 289 میلیون دلار معادل 3/26 میلیارد ین روبرو شده است .

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، صنعت الکترونیک ژاپن از بحران مالی و اقتصادی جهان آسیب زیادی دیده است . پیش بینی می شود زیان و ضرر شرکت سونی در سال مالی منتهی به مارس 2010 به بیش از 95 میلیارد ین معادل یک میلیارد دلار خواهد رسید . شرکت سونی در سال مالی گذشته با زیان و ضرر 9/98 میلیارد ین روبرو شده بود .

شرکتهای الکترونیکی جهان برای افزایش فروش محصولات خود در بازارهای جهانی با کاهش قیمت قصد رقابت بیشتری دارند.

سود صنعت الکترونیک جهان طی سال 2009 نسبت به سال 2008 به شدت کاهش خواهد یافت .

 


و اما بشنوید از چند شرکت دیگر :

 

شرکت هواپیمایی لوفتهانزای آلمان اعلام کرد ، این شرکت طی نه ماه نخست 2009 با زیان و ضرر 32 میلیون یورویی روبرو شده است .

به نقل از رویترز ، این شرکت در مدت مشابه سال قبل با سود خالص 529 میلیون یورویی روبرو شده بود .

کارشناسان اقتصادی و مالی پیش از این زیان 231 میلیون یورویی را برای این شرکت پیش بینی کرده بودند . میزان فروش شرکت لوفتهانزا در این مدت با 2/13 درصد کاهش به کمتر از 2/16 میلیارد یورو رسیده است .

بحران اقتصادی و مالی جهان تاثیر منفی شدیدی بر تقاضای مسافرتهای هوایی داشته است و شرکتهای هواپیمایی را با چالشهای زیادی روبرو کرده است . سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی موسوم به یاتا نیز اعلام کرد ، شرکتهای هواپیمایی جهان تا پایان امسال با زیان 11 میلیارد دلاری روبرو خواهد شد .

 

همچنین شرکت اگزون موبیل بزرگترین شرکت نفتی جهان اعلام کرد ، طی سه ماه سوم 2009 با کاهش 68 درصدی سود روبرو شده است .

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، کاهش قیمت نفت و افت تولید ، تاثیر زیادی در کاهش سود اگزون موبیل در این مدت داشته است. میزان سود این شرکت طی سه ماه سوم 2009 با 68 درصد کاهش به کمتر از 73/4 میلیارد دلار رسیده است . البته این بهترین عملکرد مالی شرکت اگزون موبیل از ابتدای سال 2009 به شمار می رود .

به استثنای شش ماه نخست 2009 ، سود شرکت اگزون موبیل طی سه ماه سوم امسال به پایین ترین حد خود طی چهار سال اخیر رسیده است . میزان تولید نفت اگزون موبیل طی سه ماه سوم امسال با 3 درصد کاهش به 69/3 میلیون بشکه در روز رسیده است .

قیمت جهانی نفت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 دلار کاهش داشته است . بخش پالایشگاهی اگزون موبیل در آمریکا در این مدت با زیان 203 میلیون دلاری روبرو شده است . این رقم در مدت مشابه سال با سود 978 میلیون دلاری روبرو شده بود .

 

و نیزشرکت نفتی کنکو فیلیپس آمریکا اعلام کرد ، سود این شرکت طی سه ماهه سوم امسال 40 درصد کاهش داشته است .

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، کاهش قیمت جهانی نفت و گاز طبیعی و سود اندک بخش پالایش بنزین علت اصلی کاهش سود شرکت کنکو فیلیپس اعلام شده است .

کنکو فیلیپس سومین شرکت نفتی بزرگ آمریکا است . سود این شرکت نفتی طی این مدت به 5/1 میلیارد دلار رسیده است . این در حالی است که میزان سود شرکت کنکو فیلیپس در مدت مشابه سال قبل به بیش از 2/5 میلیارد دلار رسیده بود .

درآمد کنکو فیلیپس در سه ماهه سوم امسال 3/41 میلیارد دلار بود . این در حالی است که این شرکت سال گذشته در همین مدت 4/71 میلیارد دلار درآمد داشته است .

 

شرکت نفتی رویال داچ شل نیز اعلام کرد طی سه ماه سوم امسال با کاهش 62 درصدی سود خالص روبرو شده است .

به نقل از رویترز ، کاهش قیمت جهانی نفت مهمترین علت کاهش سود این شرکت اعلام شده است . سود این شرکت طی سه ماه سوم 2009 به کمتر از 25/3 میلیارد دلار رسیده است . این رقم در مدت مشابه سال قبل به 45/8 میلیارد دلار رسیده بود . پیتر ووسر رییس شرکت شل در این باره گفت ، بحران مالی و اقتصادی جهان تاثیر منفی شدیدی بر شرکت شل داشته است . شرکت شل قصد دارد تا پایان سال 2009 به منظور کاهش هزینه ها بیش از 5 هزار کارمند خود را اخراج کند .

شواهد نشان می دهد تقاضا و قیمت جهانی نفت رو به افزایش است ولی چشم انداز بازار انرژی همچنان نامطمئن است . میزان تولید نفت شرکت شل در این مدت به 93/2 میلیون بشکه در روز رسیده است .

درآمد این شرکت نیز با 43 درصد کاهش به کمتر از 01/75 میلیارد دلار رسیده است . بر اساس این گزارش ، شرکت بریتیش پترولیوم نیز اعلام کرد ، سود این شرکت طی سه ماه سوم امسال با 34 درصد کاهش به کمتر از 34/5 میلیارد دلار رسیده است.


 

نظرات 4 + ارسال نظر
ع 1388/08/08 ساعت 15:59

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوست گرامی: (لطفا دقت فرمایید)
حدود2ماه من به این کار مشقولم.تا اکنون درآمد قابل توجهی کسب کردم.3میلیون تومان.شما هم میتونید امتحان کنید لطفا به این آدرس مراجعه کنید باتشکر
www.click-money2010.blogsky.com

خیلی ممنون.زودتر میفرمودین.بنده هم استفای خودم رو اعلام میکنم.ای کاش زودتر اینکارو میکردم.طی جلسه ای که فردا با رسانه های عمومی خواهم داشت دلایل استفای خودم رو اعلام خواهم کرد.و حقایق و پشت پردهای مافیای انجمن رو رسوا خواهم کرد.احتمالا گفت و گوی بنده به طور مستقیم از کانالهای آنور آبی پخش خواهد شد.به امید دیدار تا فردا.(سامان فهیمی ۸/۸/۸۸ ساعت ۶.۰۵ به وقت لندن)

مجتبی 1388/08/08 ساعت 19:16

تو استعفا بده ! کیه که قبول کنه !
؛)

ستاره 1388/08/09 ساعت 13:27

همین جوریش عضو کم داریم چند نفر هم این چند روز انصراف دادن شما هام مدام حرف از رفتن می زنید!؟مشکل چیه ارتقای پست می خواهید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد